- Praca zdalna - "Zabawy z mamą i tatą w domu"
- ›
- "Pszczółki" - Zabawa w domu
- ›
- 30 III - 3 IV
- ›
- Wtorek - 31 marca
Wtorek - 31 marca
Data: 31.03
Temat: "Wiosenne porządki".
1. Czytanie dziecku wiersza J. Brzechwy "Wiosenne porządki"; rozmowa na temat jego treści - w załączniku;
2. Zabawa naśladowcza "Rób to co ja" -rodzic, rodzeństwo pokazuje ruchem czynności np: - mycie okien, zamiatanie podłogo, odkurzanie, wycieranie kurzu itp. Dziecko odgaduje daną czynność i potem ją naśladuje;
3. Zabawa dydaktyczna - "Odczytywanie szeregów" - załączniku;
4. Zabawa słuchowa "Jakie to narzędzie"? - mówienie głoskami nazw narzędzi ogrodniczych; dziecko odpowiada co powiedzieliśmy; potem wskazuje dany przedmiot na obrazku - w załączniku;
5. Kolorowanie narzędzi ogrodniczych, lub wylepianie ich plasteliną, kawałkami kolorowego papieru; - w załączniku
6. Labirynty - w załączniku;
Wiosenne porządki – praca z wierszem Jana Brzechwy.
Wiosna w kwietniu zbudziła się z rana,
Wyszła wprawdzie troszeczkę zaspana,
Lecz zajrzała we wszystkie zakątki:
– Zaczynamy wiosenne porządki.
Skoczył wietrzyk zamaszyście,
Poodkurzał mchy i liście.
Z bocznych dróżek, z polnych ścieżek
Powymiatał brudny śnieżek.
Krasnoludki wiadra niosą,
Myją ziemię ranną rosą,
Chmury, płynąc po błękicie,
Urządziły wielkie mycie,
A obłoki miękką szmatką
Polerują słońce gładko,
Aż się dziwią wszystkie dzieci,
Że tak w niebie ładnie świeci.
Bocian w górę poszybował,
Tęczę barwnie wymalował,
A żurawie i skowronki
Posypały kwieciem łąki,
Posypały klomby, grządki,
I skończyły się porządki.
Rozmowa dotycząca treści wiersza:
Co zarządziła wiosna?;
Kto uczestniczył
w wiosennych porządkach?;
Jakie czynności wykonywały poszczególne postacie?;
Dlaczego wszyscy dookoła robią wiosenne porządki?;
Czy wy w domach też robicie
wiosenne porządki?;
Na czym one polegają?
„Odczytywanie szeregów” – zabawa dydaktyczna;
Rodzic ustawia w szeregu przybory służące do prac porządkowych w domu – najpierw 4-elementowe, później coraz większe, aż do 7- elementowych, np.: wiadro, gąbka, szufelka, szczotka; płyn do mycia okien; wiadro, ściereczka do kurzu, mop. Na początku dziecko odgaduje po kolei nazwy przedmiotów i stara się zapamiętać ich ustawienie. Następnie zmieniamy kolejność przedmiotów – dziecko ma wskazać różnice i ustawić przedmioty w pierwotnym położeniu.
Można zadawać pytania dziecku: np.: Które w kolejności jest wiadro, szczotka, gąbka?”; Jak nazywa się 6 przedmiot?; 4, 7 itd.; Podaj mi np. 3 przedmiot; 6 itd.
Obrazki do zabawy słuchowej „Jakie to narzędzie?”
Wersja XML